per-olof skriver....

per-olof.dk skriver digte, artikler om politik og kulturhistorie, spaankurve, chief Seattle 21-12-04 21:40:oo

per-olof.dk skriver...

per-olof.dk skriver digte på Internet, og artikler om politik og samfundsforhold.
See per-olof.dk for links to articles in English - poetry, chief Seattle and splint baskets.
Read my Anti Hate Speech.
Se: Nyeste indlæg - klik her.

Mit billede
Navn:
Sted: Lillerød, Denmark

14.3.07

Mer om medielicens / medieskatten



I nyhedsgruppen dk.forbruger bliver jeg belært om, at det ikke er noget nyt, at licenspengene går til staten, og jeg er selvfølgelig glad for at blive vejledt!
Netop i dag ser jeg i Dato, at der er en debat om licensen burde forhøjes for at udbedre det så omtalte underskud - og det er jo sådan talen går i almindelighed - at licensen er DR's 'indtægt', så det ville jo være fint, hvis vi kunne få skåret ud i pap, at sådan var det sikkert engang, men sådan er det ikke nu.

Min tanke med spørgsmålene til DR var nok at på den måde at få at vide, hvor mange penge der yderligere kom ind ved den nye licens.
Jeg havde jo slet ikke tanke for, at pengene går i en helt anden kasse.
Svaret fra DR går på, hvor meget DR får.
Spørgsmålet skal altså lyde: Hvor stort et provenu får staten ud af den nye medielicens. Det må så være Finansministeren, der skal svare, helst i TV!!!
Eller måske er det skatteministeren - når der nu rettelig er tale om ikke licens men en medieskat!

Etiketter: