per-olof skriver....

per-olof.dk skriver digte, artikler om politik og kulturhistorie, spaankurve, chief Seattle 21-12-04 21:40:oo

per-olof.dk skriver...

per-olof.dk skriver digte på Internet, og artikler om politik og samfundsforhold.
See per-olof.dk for links to articles in English - poetry, chief Seattle and splint baskets.
Read my Anti Hate Speech.
Se: Nyeste indlæg - klik her.

Mit billede
Navn:
Sted: Lillerød, Denmark

1.3.07

Definition af en spånkurv II

Mest spånkurve, februar 2007

De få linier jeg her i bloggen havde skrevet om 'Definition af en spånkurv' lå åbenbart og gnavede - jeg syntes det var for lidt om emnet. Det har resulteret i, at jeg lavede en hjemmeside med titlen 'Definition af en spånkurv'. Såvel genstanden selv som ordet er ved at forsvinde, måske kan lidt billeder og forklaring hjælpe herpå.
Jeg opdagede, at Told og Skat faktisk klassificerer nærmest alt, herunder også kurve og spånkurve. Efterfølgende står en engelsk betegnelse og her sjovt nok 'hamper' - et ord jeg aldrig havde hørt før.
Hidtil har jeg haft valget mellem at kalde en spånkurv 'splint basket' eller 'chip basket' og ved ikke, om der er nogen forskel.
B. Kjærulf Nielsen Engelsk -Dansk siger om Hamper: (stor) kurv [ofte med låg], frugttønde - torvekurv, madkurv.
Ifl. New Oxford Dictionary bruger amerikanerne mest ordet 'hamper' om en vasketøjskurv, mens englænderne bruger det til mad- og gave kurve.
Nå det er en biting, som passende kan stå her i bloggen.

Siden ser du her
Definiton af en spånkurv

Etiketter: , , ,