per-olof skriver....

per-olof.dk skriver digte, artikler om politik og kulturhistorie, spaankurve, chief Seattle 21-12-04 21:40:oo

per-olof.dk skriver...

per-olof.dk skriver digte på Internet, og artikler om politik og samfundsforhold.
See per-olof.dk for links to articles in English - poetry, chief Seattle and splint baskets.
Read my Anti Hate Speech.
Se: Nyeste indlæg - klik her.

Mit billede
Navn:
Sted: Lillerød, Denmark

11.3.07

Misvisende link i Google

B: Misvisende link i Google

Et link fundet i Google (B)så ud til at føre til en side med en paralleltekst til en af mine sider (A), men viste sig at være en total misvisning! Hør blot her: En venlig sjæl gjorde mig opmærksom på nogle brudte link på min side om spånkurvens vej fra Sverige til Danmark. Det lykkedes mig at finde de nye adresser bortset fra en enkelt, som sikkert er og bliver død. Det var en side som for mange år siden var blevet anvendt til undervisningsbrug. Sidens ejer havde, efter at have spurgt mig om lov, lavet en revideret version af min side til demonstration af, hvordan man gjorde for at formindske dens vægt. Under søgningen stødte jeg på en henvisning til en side, hvor der åbenbart stod noget af min tekst, og jeg tænkte i farten, at nu var stedet fundet. Jeg blev noget forvirret vel inde på siden, fordi nok forekom der noget af min tekst, men i en meningsløs sammenhæng med en masse billeder fra eksotiske destinationer. UPS! nederst på siden handlede det ikke om turisme men sex! Altså, det hele var et arrangement, for at lokke folk til siden, man stjæler lidt her og lidt der og lokker nogen til at klikke på link, de måske i virkeligheden ikke ønsker at klikke på. Jeg gik ikke videre i eksperimentet end som så, da man vel kan forudse risikoen for at bringe noget snavs med hjem. Men jeg kan da bruge oplevelsen her, til at fortælle at man skal være opmærksom på, om en side nu også er, hvad den giver sig ud for at være!!!!

Etiketter: