per-olof skriver....

per-olof.dk skriver digte, artikler om politik og kulturhistorie, spaankurve, chief Seattle 21-12-04 21:40:oo

per-olof.dk skriver...

per-olof.dk skriver digte på Internet, og artikler om politik og samfundsforhold.
See per-olof.dk for links to articles in English - poetry, chief Seattle and splint baskets.
Read my Anti Hate Speech.
Se: Nyeste indlæg - klik her.

Mit billede
Navn:
Sted: Lillerød, Denmark

4.3.07

Definition på 'etnisk dansker' efterlyses



Selvfølgelig var min Anti Hate Speech her til venstre henvendt til andre - også. Men jeg
har flere gange oplevet, at jeg er blevet nødt til at tage min egen medicin. Så der er kun
een af mine kommentarer fra en morgens avislæsning, som overlever selvcensuren og kommer her:


Når vi ikke regner med en dansk race af mennesker, hvad kan man så egentlig mene med 'etnisk dansker'. Vi ved, at det betyder nogen som ikke er 2.generationsindvandrere, sorte, muslimer og forskelligt andet - men det er jo en negativ definering. Hvordan definere en 'etnisk dansker' positivt? Et søg i Google har i hvert fald ikke givet mig et bud på sagen - måske har jeg ikke ledt længe nok.

Etiketter: