per-olof skriver....

per-olof.dk skriver digte, artikler om politik og kulturhistorie, spaankurve, chief Seattle 21-12-04 21:40:oo

per-olof.dk skriver...

per-olof.dk skriver digte på Internet, og artikler om politik og samfundsforhold.
See per-olof.dk for links to articles in English - poetry, chief Seattle and splint baskets.
Read my Anti Hate Speech.
Se: Nyeste indlæg - klik her.

Mit billede
Navn:
Sted: Lillerød, Denmark

23.3.07

Min hjemmeside på Geocities

per-olof.dk hjemmeside hos Geocities

Min hjemmeside hos Geocities http://www.geocities.com/Athens/2344/, som var min første, har længe været noget af et smertensbarn. Jeg har vedligeholdt den, men der har også samlet sig mærkelige ting. Forleden var det Lokallistens historie, som blev PDF-fil. Nu fik jeg ryddet op - takket være Adobe! For de tilbød nemlig at jeg kunne lave fem PDF-filer gratis online. I starten måtte filerne ikke fylde meget og så var det smart at pakke dem som zip-filer. Men tiden er gået, og hvad der kunne læses engang kunne nu ikke mere læses/konverteres uden man manuelt erstattede diverse mærkelige tegn med æ,ø og å.
Så ud over omflytninger og smiden ud og pynte med lidt billeder, blev følgende korrigeret:

To af mine Kronikker:
fra Weekendavisen BØGER 29.07.1994:
Far og barn i billedkunsten (+ billede af Adrian van Ostade)

fra Aalborg Stiftstidende 29.6.1994:
Vi deltager Alle sammen i en indviklet navne-fest.

Tre artikler fra og om Ask:
Per-Olof Johansson: Om ASK Tidsskrift for Dansk Folkekultur

D.F.Eshcricht:
Erindringer fra et Ophold paa Bornholm i 1822-23.
(+Diverse ASK-forsider)

Per-Olof Johansson: Foska og andre serier.

Desuden to digtsamlinger: Ikke så vellykket,da PDF-laveren adskilte siderne sære steder, men dog læseligt i forhold til før,forhåbentlig kan det forbedres en anden dag:

Hvor de åbner deres madkurv. Digte.

Digte online 1994

..............................................................

Alt dette er der link til på min hjemmeside hos Geocities, som er nedlagt, nu hedder domænet perolofdk.com :

http://perolofdk.com

Fungerer det ikke, hører jeg det gerne og vil prøve at gøre noget ved det :-)

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Henrik V Blunck said...

Du behøver bestemt ikke lade dig begrænse til 5 gratis PDF-filer.

Du kan nemlig gratis hente OpenOffice i dansk version her: OpenOffice websted. Det bedste af det hele er at alle kan bruge det - både Mac, Linux og Windows-brugere.

Den officepakke kan både læse og skrive Microsoft Office-format, og altså også generere PDF.

Det er ikke en aprilsnar. :-)

10:10 AM  
Blogger per-olof.dk said...

Tak for henvisningen. Måske kræver det lidt større evner end mine for at overskue konsekvenserne ved den installation - om det betyder udskiftning af den officepakke jeg har, eller om den kan leve ved siden af - men i hvert fald tak! Dit svar kan måske også hjælpe andre i lignende situationer og med større mod end mit!

10:29 AM  
Blogger Henrik V Blunck said...

Hej

Frygt ej. De to office-pakker kan sagtens sameksistere. Det kan du vælge under installationen.

Så du har intet at tabe, men alt at vinde. :-)

God påske. :-)

10:56 PM  

Send en kommentar

<< Home