per-olof skriver....

per-olof.dk skriver digte, artikler om politik og kulturhistorie, spaankurve, chief Seattle 21-12-04 21:40:oo

per-olof.dk skriver...

per-olof.dk skriver digte på Internet, og artikler om politik og samfundsforhold.
See per-olof.dk for links to articles in English - poetry, chief Seattle and splint baskets.
Read my Anti Hate Speech.
Se: Nyeste indlæg - klik her.

Mit billede
Navn:
Sted: Lillerød, Denmark

27.12.04

Køb 'Hus Forbi'......et godt blad

Købte netop et julenummeret af "Hus forbi". Man kan jo købe det, for at støtte. Men kan faktisk også købe det, for at læse det, for det er spækket med læseværdige artikler. Det koster kr. 20 - de 8 kr. går til sælgeren, 8 kr. går til produktionen og 4 kr. er momsen.
Man skal huske at se efter et synligt ID- kort hos sælger - det gjorde jeg ikke, for jeg vidste det ikke. Nyt nummer kommer 1. januar.

Man kan gå på www.husforbi.dk og læse om bladet og foreningen bag.

I julenummeret var der en artikel om 'Hjemløse i Guds eget Land', som gav inspirationen til lederen, om det er hvad vi kan vente os?
I Los Angeles er det strafbart at spise, sove og opholde sig på gaden.
Der var et interview med en indigneret Møllehave:
"Det er en uhyggelig tanke, at man i vores såkaldte Velfærdsmodel har droppet tanken om, at vi skal hjælpe for enhver pris. I stedet spørger man: Hvad koster det at amputere et ben? Og hvorfor give manden, der alligevel ryger, en ny lunge. Et menneske kan ikke betales."


Først læste jeg 'Hus forbi' og så tog jeg fat i 'Information'. Den virkede noget tam og selvglad ved siden af.

Etiketter: