per-olof skriver....

per-olof.dk skriver digte, artikler om politik og kulturhistorie, spaankurve, chief Seattle 21-12-04 21:40:oo

per-olof.dk skriver...

per-olof.dk skriver digte på Internet, og artikler om politik og samfundsforhold.
See per-olof.dk for links to articles in English - poetry, chief Seattle and splint baskets.
Read my Anti Hate Speech.
Se: Nyeste indlæg - klik her.

Mit billede
Navn:
Sted: Lillerød, Denmark

10.12.04

Debat om læserbreve

I radioens P4 var der i dag 10.12.04 debat om læserbreve, hvordan mængden af læserbreve øges år for år.
Nok et tidens tegn, hvordan det så skal aflæses. Folk har måske lidt mere tid til den slags i dag, og email har gjort det enkelt at få indlægget ud af døren.
Selvfølgelig er noget mere vigtigt end andet. Men det små kan jo også godt tjene som eksempel på det store. Det var med denne tanke, at jeg sendte det følgende læserbev til Weekendavisen for nogel uger siden. Weekendavisen erklærer, at læserbreve, som ikke er bragt indenfor tre uger, kan anses for returnerede.
Jeg anser blog'en for tilstrækkelig uhøjtidelig til, at jeg godt kan bringe det her. Læser man ikke den avis, er mit indlæg måske helt uforståeligt? Nu kommer det!

Pagina
Bo Bjørnvig vil gerne samle alt hvad han kan finde mod Frank Esmanns bog om Kissinger. Som potentiel læser har jeg selvfølgelig også brug for disse oplysninger, hvis jeg skulle begive mig ud i at læse bogen. Men artiklen taber noget i troværdighed, når Bo Bjørnvig kan finde på at inddrage de rene petitesser. Han antyder, at sjusket går så langt som til at noternes sidehenvisninger anføres på engelsk mens linjehenvisninger på dansk. Vrøvl! "P. 16" betyder aldeles ikke "page 16" men "pagina 16", et godt dansk fremmedord. Det kan ikke passe, at Bo Bjørnvig ikke ved dette, så jeg må tro, at det er deltagelsen på tæskeholdet, som får ham til at gå amok.


Etiketter: