per-olof skriver....

per-olof.dk skriver digte, artikler om politik og kulturhistorie, spaankurve, chief Seattle 21-12-04 21:40:oo

per-olof.dk skriver...

per-olof.dk skriver digte på Internet, og artikler om politik og samfundsforhold.
See per-olof.dk for links to articles in English - poetry, chief Seattle and splint baskets.
Read my Anti Hate Speech.
Se: Nyeste indlæg - klik her.

Mit billede
Navn:
Sted: Lillerød, Denmark

1.12.04

Rapsprogsdebat

I februar så jeg en tv-debat mellem en rapper og 3 kvinder. Jeg erindrer ingen navne. Rapperens synspunkter set i forhold til hans rap forekom mig utroværdige og jeg lavede forsøgsvis en tekst i samme genre. Selvfølgelig forsøgte jeg at sende den til både Politiken og Information, ingen ville dog vide af den. Da nu Hanne Vibeke Holst har sat en debat i gang i Politiken om emnet, syntes jeg min tekst herom kunne være et relevant bidrag. Det syntes Politiken imidlertid ikke. Lørdag 27.11.04 havde så en anonym (kvinde?) en kronik i Politiken om emnet.http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=347002 . Den er god - bortset fra anonymiteten. 28.22. er der et længere interview med Holst, hvor hun refererer synspunkter fra en rapper, som ønsker at være anonym. Jeg synes det er et helt selvstændigt problem, at de mener anonymitet skulle værenødvendig - i miljøet. Men kronikøren 27.11. henviste imidlertid til et websted for rap -rapspot.dk - og der gik jeg ind og fandt deres "lyrik board" og placerede min tekst: "Ærlighed som overskrift".http://www.rapspot.dk/ - vælg i deres menu til venstre punktet "lyrik board" og find min tekst den 27.11.04

Etiketter:

1 Comments:

Blogger per-olof.dk said...

Når man skriver mange læserbreve, som aldrig bliver trykt, interesserer den ugentlige statistik over det indsendte, som Politiken bringer hver lørdag på bagsiden af 3. sektion naturligvis. 4.12.04 læser man således, at af 371 indlæg fandt 88 vej til spalterne. 26 var indlæg i 2. uge af debatten om rap-sproget. Som læser, synes man jo ikke, der har været bragt for få - for hvad kan man overhovedet overkomme at læse? Men alligevel er det interessant, at der er så mange, der ikke kommer ud i luften. Som skriver finder jeg der utroligt tilfredsstillende, at internettet giver mig muligheden for alligevel at være tilstede med min særlige variant. Hvad gør mon de 283 andre? Brug en blog! :-)

12:30 PM  

Send en kommentar

<< Home