per-olof skriver....

per-olof.dk skriver digte, artikler om politik og kulturhistorie, spaankurve, chief Seattle 21-12-04 21:40:oo

per-olof.dk skriver...

per-olof.dk skriver digte på Internet, og artikler om politik og samfundsforhold.
See per-olof.dk for links to articles in English - poetry, chief Seattle and splint baskets.
Read my Anti Hate Speech.
Se: Nyeste indlæg - klik her.

Mit billede
Navn:
Sted: Lillerød, Denmark

1.6.07

Digt om det vigtigste

Hommage á Sven Dalsgaard

Det vigtige
er
det vigtigste
men jeg er
i vildrede
med
det vigtigste
Det er
ikke vigtigt
siger nogen
om noget
men for mig
er det vigtigste
vigtigt
Jeg spejder
uophørligt
efter det vigtigste
brødet er
på risteren
og jeg tændte
men glemte
at sætte stik i
Jeg børstede tænder
var det nu
det vigtigste
Hvis livet
er en helhed
er livet så som helhed
det vigtigste
eller er en detalje
vigtigere
end
andre
er begyndelsen
vigtigere end
afslutningen
eller er det vigtigste
at blive ved
Hvordan leve videre
hvis det vigtigste
er fortid
hvis det er fremtiden
som er vigtigst
hvordan leve nu
hvis det er nu
som er vigtigst
hvordan så
leve videre
Det gode
er det vigtigste
men for den onde
er det onde
det gode
så det er udelukket
Er jeg
det vigtigste
er er du
eller er alle
det allervigtigste
Hvis kærlighed
er det vigtigste
hvad så
når jeg mat
isolerer mig
Det er et hårdt brand
det vigtigste
Kan man virkelig droppe
det vigtigste?
Åbenbart.
c Per-Olof Johansson

Etiketter: