per-olof skriver....

per-olof.dk skriver digte, artikler om politik og kulturhistorie, spaankurve, chief Seattle 21-12-04 21:40:oo

per-olof.dk skriver...

per-olof.dk skriver digte på Internet, og artikler om politik og samfundsforhold.
See per-olof.dk for links to articles in English - poetry, chief Seattle and splint baskets.
Read my Anti Hate Speech.
Se: Nyeste indlæg - klik her.

Mit billede
Navn:
Sted: Lillerød, Denmark

1.9.06

Poesiens Dag 2006, beretning..

11:12 11-08-2006
Karakteristisk for de terrorhandlinger som er parallelle til 11/9 er, at enhver, som tilfældigvis skulle befinde sig, hvor bomben sprænger er dømt. Det kunne være nær familie eller en profet, beslutningen er overordnet og indbildningen om udbyttet totalt, følelser er helt slået fra. I og med at vedkommende selv går med i købet gør også, at han/hun aldrig kommer til at stå til regnskab for sine gerninger.
Dette kan man ikke beskytte sig ud af. Kun afstandtagen fra et sådant had-liv kan ændre situationen.
12:24 27-08-2006
Der er i vore dage let at komme til orde - men svært at blive hørt. Så selv om man som jeg er kommet til orde de sidste 40 år kan jeg godt savne fornemmelsen af at være hørt. Når jeg så forsøger at lære noget af dem som vitterlig bliver hørt, finder jeg en strategi, som jeg ikke synes er anvendelig for mig. Selvom man i satirisk syfte tit tænker på at gøre det. Noget i stil med, at hvis ham der opfandt at to plus to er fire skulle have sit budskab formidlet i dag, kunne det kun blive ved at meddele at to l.... plus to l.... giver fire sk.......er eller noget lignende. Fakta selv er ikke nok, den skal garnes eller brandes, som de siger. Fakta er ikke brand nok. Et digt er ikke digt nok hvis der ikke følger digterens livshistorie med.
07:29 01-09-2006

Jeg var igen med på Poesiens Dag og har lavet en beretning....
Det regnede på Poesiens Dag 2006

Etiketter: