per-olof skriver....

per-olof.dk skriver digte, artikler om politik og kulturhistorie, spaankurve, chief Seattle 21-12-04 21:40:oo

per-olof.dk skriver...

per-olof.dk skriver digte på Internet, og artikler om politik og samfundsforhold.
See per-olof.dk for links to articles in English - poetry, chief Seattle and splint baskets.
Read my Anti Hate Speech.
Se: Nyeste indlæg - klik her.

Mit billede
Navn:
Sted: Lillerød, Denmark

21.6.06

Lille pip - beskåret

Du kender sikkert StormP's flue: Manden der bliver spurgt om verdenssituationen og svarer, at han har fået en flue i øjet!

Hvis den slags småting har din interesse, så hør her:

Læserbrev sendt til Politiken efter jeg havde læst redaktørens besked om, at rubrikken Dag til Dag kommer igen:


Et lille pip
Per-Olof Johansson
Allerød

Her er hvad jeg lige nu mener om verdenssituationen: Os der af ren skriveglæde leverede stof til ’Dag til Dag’ blev først smidt ud uden formaliteter – og med en halvhjertet undskyldning (til læserne!) inviteres vi nu til at komme tilbage - efter sommerferien, når prokrustessengen er gjort klar. Der er åbenbart ingen ende på nedvurderingen. Selv om man ønsker at delagtiggøre andre i en oplevelse med vipstjert, er der måske grænser for, hvor meget man kan acceptere at blive trådt på.

Det er i dag 21.6.06 blevet trykt i denne version, en version jeg ikke selv ville have godkendt:

Et lille pip

Per-Olof Johansson
Allerød

Os der af ren skriveglæde leverede stof til ’Dag til Dag’ blev først smidt ud uden formaliteter – og med en halvhjertet undskyldning (til læserne!) inviteres vi nu til at komme tilbage - efter sommerferien, når prokrustessengen er gjort klar. Selv om man ønsker at delagtiggøre andre i en oplevelse med vipstjert, er der måske grænser for, hvor meget man kan acceptere at blive trådt på.


..............

For mig selv understreger det naturligvis indholdet i mit læserbrev. Når redaktionen af 4 sætninger fjerner de 2, er det selvfølgelig fordi de mener, de er overflødige. Derfor fjernede de også rubrikken Dag til Dag - den var overflødig. Nu gør de tilsyneladende afbigt - uden dog at sætte uret igang straks. Anken mod 'Dag til Dag' har også i undskyldningen været, et den lejlighedsvis var svagt redigeret. Det skal nok forstås som at folk har fået trykt indlæggene, som de var fremsendt. Ikke altid, skal jeg huske at sige, men kun en enkelt gang med helt omkalfatrerende resultat. Ellers kunne det være sådan noget som, at jeg havde skrevet at "farmor sad" og i avisen stod hun så pludselig op! Men hun sad vitterlig ned, når hun kværnede sennep med kanonkuglen!

Etiketter: ,