per-olof skriver....

per-olof.dk skriver digte, artikler om politik og kulturhistorie, spaankurve, chief Seattle 21-12-04 21:40:oo

per-olof.dk skriver...

per-olof.dk skriver digte på Internet, og artikler om politik og samfundsforhold.
See per-olof.dk for links to articles in English - poetry, chief Seattle and splint baskets.
Read my Anti Hate Speech.
Se: Nyeste indlæg - klik her.

Mit billede
Navn:
Sted: Lillerød, Denmark

12.12.06

Dong Energy Spam


TV2 i morges: Man taler stadig som om blog'ge er noget nyt. Hvordan kan man det! Og før bloggen var vi jo mange som skrev løst og fast på nettet, f.eks mine sider med trykt og utrykt, hvor jeg hægtede nyt på hele tiden. Der hjælper blog'ene med det praktiske. Nå hvor skal jeg nu sætte dette - og så havner det her, måske kan andre genkende oplevelsen...


Dong Energy er igang med en agressiv markedsføring for deres fibernet....





Spam er så udbredt, at vi vel ikke behøver definere det? Hver dag smider vores netudbydere et ukendt antal mails ud på vore vegne og selv sletter vi dagligt adskilligt fra tilbud i millionklassen til bønskrifter om at hjælpe kræftsyge børn et sted i Nevada. Vi får aviser ind ad døren, vi overhovedet ikke åbner og i posthusets postboks rum ligger der dagligt et bjerg af reklametryksager, langt ud over hvad den fremsatte affaldssæk kan rumme.
Hvordan kan jeg så blive ophidset over et brev fra Dong Energy som tilbyder mig og den afdeling af Lillerød Boligforening, jeg bor i at komme med på fibernet med højhastigheder? Et? Hold da op mand, det formelig vælter ind af brevsprækken. Først en invitation til et møde både jeg og bestyrelsen ikke er interesseret i at møde op til. Men siden fortsætter det dag efter dag. Det havner hos mig, men med de mærkeligste adresseringer til opgangene. Pligtskyldigst åbner jeg de enslydende breve og mider dem i papirkurven. Dum som jeg er: i papirkurven, for nu kan jeg jo ikke medsende fotografisk dokumentation på mængden. Men pludselig stivner smilet, da jeg opdager, at Dong Energy takker mig for min deltagelse i et hyggeligt møde. Jeg har ikke deltaget i noget møde og ingen andre i bestyrelsen har deltaget i noget møde, hvad fanden bilder de sig ind? Siden de skriver det i flere eksemplarer og det samme til naboafdelingen, som heller ikke har deltaget, må de vel tro på det. Direktøren har vel tillid til Marie Ekstrand, som skriver dette nonsens til mig, og hvad kan der ikke komme ud af det? Pludselig påstår de vel også, jeg har skrevet under? Der er nemlig også en fuldt færdigt udformet kontrakt i en del af forsendelserne. Håber de mon på at man skriver under i ren distraktion. Ja om de ikke også møder op på min telefonsvarer og takker for deltagelsen i mødet og beder mig ringe tilbage. Men der mener man jo at være blevet så klog på spamverdenens forbrydere, at man aldrig skal åbne en medsendt fil og aldrig ringe tilbage, så det gør jeg selvfølgelig ikke.
Nogle af brevene er tykkere end andre, seneste er fede blanke brochurer med porto betalt for 13 kr. pr brev – 3 styks enslydende. Altså lige meget hvad, så er det noget vi som forbrugere betaler for, en fuldstændig meningsløs kampagne, hvor den nye fusion skal gøre opmærksom på sin eksistens. Jeg kan lige høre deres syge bureaukratiske undskyldninger for de skete og se den pakke med småkager, de vil sende mig, fordi jeg undgik dem ved deres forførende møde. ”Tak for et hyggeligt møde den 26. oktober. Det var dejligt at se det store fremmøde og vi glæder os meget til at arbejde videre med Dong Energy Fibernet i Allerød.” Sludder, adressen er meget mere korrekt, for der står til attention på følgende vis: ”Att. Ikke tilgængelig ikke tilgængelig.”


Trykt i Frederiksborg Amts Avis 081206

Etiketter:

1 Comments:

Blogger per-olof.dk said...

Svar til Dong Energy's halve undskyldning...

..Der stod et svar at læse i Frederiksborg Amts Avis 8.12. Det kan jeg ikke bringe her, da det ikke kom på nettet, men her er mit svar på svaret, som blev trykt 15.12.06:

Måske læser nogen det sådan, at Dong Energy i svaret på mit indlæg her i FAA 8.12. beklager deres optræden overfor mig og de øvrige, som fik samme behandling. Sådan kan jeg ikke læse det. Jeg skal afholde mig fra at gå ned i detaljen igen igen, men jeg læser, at man vil gøre mig til et enkelttilfælde og at det hele skyldes nogle forkerte adresselister fra Lillerød Boligforening. Ingen af delene er rigtige. Andre har været ude for det samme. Lige meget hvor listerne kom fra, så er det Dong Energys egen opgave at se, at en stribe adresser er identiske. Ydermere beskylder Tomas Rotovnik mig for ikke at have læst materialet og for ikke have taget det op i afdelingen. Jeg kalder det aggressiv markedsføring, der spænder ben for sig selv. Vi havde spørgsmålet oppe på vort afdelingsmøde, og det blev ikke til Dong Energys fordel. Det er måske ikke alle i Lillerød Boligforenings lejligheder, som har let ved at identificere sig med beboerne i den afbildede villa, som er pjecens målgruppe.

6:54 PM  

Send en kommentar

<< Home