COOP Norden debat
2. Det er svært at gøre det rigtige for brugsforeningsbevægelsen, for man er op mod stærke kræfter. I hvilket omfang skal man lade konkurrenterne stille dagsordenen? FDB, som er ejeren af de danske aktier i COOP Norden prøver f.eks. med sine forbruger tiltag - såsom at gå ud i debat med danske skole børn. På FDB's forbruger debat kan læses:
"Landet rundt har FDB vist biograffilmen "Supersize Me" om McDonalds-kulturen for skoleelever. Alene den seneste uge har 450 elever set filmen og bagefter drøftet dens indhold", læs selv på FDB Debat
Det er jo et godt initiativ, men det hænger ikke sammen, hvis forretningsdelen ikke finder en måde at følge dette op på, f.eks. ved at være tilbageholdende med markedsføring for den slags produkter. Det er en debat jeg har taget op i et par indlæg, dels i tidsskriftet Magasinet, marts 2005, dels på nettet:
Et par indlæg i FDBs debat af Per-Olof
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home